Str. Episcop Chesarie 15, București

A apela la serviciile unui avocat poate fi un moft?

Va pot spune ca este o necesitate pentru protejarea patrimoniului si a propriilor interese.

Primesc un telefon de la un domn cu un glas agitat. Incerc sa il linistesc si imi comunica ca are nevoie urgent de intocmirea unui contract de inchiriere cu o firma care urma sa isi desfasoare activitatea in proprietatea sa.

Respectivul doreste sa se asigure ca dreptul sau de proprietate nu este afectat, ca isi primeste chiria in termen, iar in masura in care doreste sa inceteze contractul, acesta sa inceteze mult mai usor cu respectarea unor termene si obligatii din partea chiriasului.

Cam cum credeti ca a decurs aceasta situatie in conditiile in care aveam la dispozitie 2 ore sa modific un contract pe care clientul il avea de la chirias?

Simplu

M-am apucat urgent de treaba, am solicitat actele, am cerut informatii, am solicitat proprietarului informatii despre activitatea chiriasului, am trimis contractul, factura, s-a efectuat plata rapid si am intocmit acest contract, contract care a avut un real success.

In concluzie, cuvantul “nu” poate fi cosmetizat, ba chiar transformat la 180 cand iti doresti si te straduiesti.

Crezi ca te poti descurca singur la notar daca doresti un partaj indiferent de natura sa ?

Uneori, da si de cele mai multe ori nu.

Prezenta la notar a avocatilor poate sa rezolve mult mai rapid, usor si fara prea multe batai de cap a unor astfel de probleme.

Astfel, cum v-am obisnuit, nu dau nume, clienta ma suna si imi comunica faptul ca nu se intelege cu fratele sau cu privire la dezbaterea succesiunii dupa parinti.

Desi, aparent, pare un partaj simplu, sunt multe acte de completat si de analizat.

Fratele clientei mele locuia in casa parinteasca nu ii mai permitea accesul in acest imobil, nu dorea sa mearga la notar pentru a dezbate succesiunea dupa parinti si refuza comunicarea actelor de proprietate.

Care a fost primul pas?

Notificari si adrese, atat catre fratele clientei mele, cat si catre institutiile responsabile cu emiterea documentelor in vederea obitinerii unor duplicate.

Zis si facut. La scurt timp, l-am notificat pe fratele clientei mele pentru a se prezenta la notar in vederea dezbaterii succesiunii.

Surpriza!

Fratele clientei mele s-a prezentat la notar insotit de un avocat, cu toate actele in original.

Dupa mai multe discutii, negocieri, s-a ajuns la o intelegere, care a scutit clienta de timp, stres si bani.

Legislatia in Romania se schimba frecvent. Dar ce facem cand suntem prinsi intre aceste schimbari?

O clienta de a casei, a obtinut in instanta prin intermediul meu dreptul de proprietate al unui imobil construit fara autorizatie.

Ulterior legea s-a schimbat, insa hotararea isi produce efecte si clienta detinea un drept de proprietate in baza hotararii judecatoresti.

I se cere prin referat procesul-verbal de receptie a lucrarilor si autorizatia de construire. Aceste solicitari la acest moment sunt perfect legale.

Ce te faci cand ai o hotarare care tine loc de documentele solicitate? Incerc sa obtin adrese de la Primarie, depun precizari. I se respinge printr-o incheiere dreptul de a-si intabula imobilul.

In acest sens formulez cerere de reexaminare, cerere prin care arat toate textele legale cum ii este incalcat dreptul de proprietate clientei mele, drept de propeietate care a intrat in circuitul civil. Prezint istoricul legislativ (desi cei de la OCPI ar fi trebuit sa il cunoasca), formulez exceptii si in cele din urma, dupa 3 audiente la Registrator, am reusit sa il fac sa inteleaga modificarile legislative in raport de data obtinerii dreptului meu de proprietate.

Pandemia a adus modificari ale modului de comunicare, inclusiv in ceea ce priveste legatura dintre client si avocat.

Cum se realizeaza?

Printr-o consultatie online, cu plata onorariului la un clik distanta.

Astfel, oamenii care nu pot avea contact direct cu un avocat din cvari motive, cu ar fi distanta, starea de sanatate, pot apela la o opinie juridica pentru solutionarea problemelor.

O doamna si-a stabilit o consultatie. Se afla intr-un impas cu tatal copilului cu privire la programul de vizita al unui copil mai mic de 2 ani.

Tatal isi dorea un program mult prea elaborat in raport de varsta, nevoile si legaturile avute pana la momentul divortului cu propriul copil. Mama chiar isi dorea ca tatal sa se implice din toate punctele de vedere, insa trebuia gradual, astfel incat interesul superior al copilului sa fie respectat.

Trebuie sa intelegem ca un copil nu este un produs care sa fie pinc pong intre mama si tata.

Chiar daca intervine divortul, parinti vor fi in continuare si trebuie sa se inteleaga.

Ce am facut? Am rezolvat problema dupa multe discutii, explicatii si analize psihologice.
Programul de vizita a tinut cont de vârsta copilului, nevoile de îngrijire și educare ale acestuia,intensitatea legaturii afective dintre copil și parintele la care nu locuiește, de comportamentul acestuia din urma, precum și de alte aspecte relevante în fiecare caz în parte.
Deseori se crede ca programul de vizitare trimite doar la numarul de vizite.Relatiile personale se pot realiza prin:

a) întâlniri ale copilului cu parintele ori cu o alta persoana care are, potrivit prezentei legi, dreptul la relatii personale cu copilul;

b) vizitarea copilului la domiciliul acestuia;

c) gazduirea copilului, pe perioada determinata, de catre parintele sau de catre alta persoana la care copilul nu locuiește în mod obișnuit, cu sau fara supravegherea modului în care relatiile personale sunt întretinute, în functie de interesul superior al copilului;

d) corespondenta ori alta forma de comunicare cu copilul;

e) transmiterea de informatii copilului cu privire la parintele ori la alte persoane care au dreptul de a mentine relatii personale cu copilul;

f) transmiterea de catre persoana la care locuiește copilul a unor informatii referitoare la copil, inclusiv fotografii recente, evaluari medicale sau școlare, catre parintele sau catre alte persoane care au dreptul de a mentine relatii personale cu copilul;

g) întâlniri ale copilului cu parintele ori cu o alta persoana fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atașament într-un loc neutru în raport cu copilul, cu sau fara supravegherea modului în care relatiile personale sunt întretinute, în functie de interesul superior al copilului.

Serviciile Avocatului - Un Moft Sau O Necesitate?

In viata de zi cu zi, oamenii se pot confrunta cu diverse probleme, intr-o varietate de domenii, fie personale, fie profesionale. Sistemul juridic este unul complex, iar persoanele fizice sau juridice nu sunt intotdeauna la curent cu drepturile lor sau de modul in care isi pot apara interesele.

In acest caz, serviciile de avocatura pot fi de mare ajutor, dintr-un moft, ele pot deveni o necesitate.

Era Tehnologica

Intr-adevar, traim in era tehnologiei, unde o simpla cautare pe Google poate dezvalui o multitudine de informatii despre orice subiect, dar din pacate, de cele mai multe ori, informatiile de pe net sunt inexacte, depasite sau pur si simplu incorecte.

Sunt atat de multe informatii incat poate fi dificil de filtrat si de gasit ceea ce este cu adevarat relevant. In acest caz, serviciile de avocatura pot fi de nepretuit. Un avocat nu numai ca poate oferi sfaturi clare si impartiale cu privire la orice problema juridica, dar acesta poate oferi si suportul necesar folosirii informatiei in interesul dumneavoastra si actionarii in consecinta.

Crezi Ca Te Poti Descurca Singur? Avocatul Este Un Moft?

De cele mai multe ori, in momenul in care o persoana intampina o problema, intr-o prima etapa considera ca o poate rezolva singur.

Prefera sa se sfatuiasca cu prieteni sau cunostiinte, fara sa apeleze la ajutorul unui avocat, considerand serviciile acestuia costisitoare, sau chiar un moft. Astfel se poate ajunge in cazuri extreme, in care persoana nu numai ca nu reuseste sa isi rezolve problema, dar o inrautateste. Prin urmare, se irosesc bani si se pierde timp pretios, timp care ar fi putut fi folosit pentru a rezolva problema intr-un mod eficient inca de la inceput.

Serviciile Avocatului - O Necesitate Pentru Protejarea Patrimoniului si a Propriilor Interese

Ceea ce multi oameni nu inteleg este faptul ca sarcina avocatului nu este doar de a furniza informatii, ci si de a oferi consiliere cu privire la ceea ce este cel mai bine de facut intr-un anumit caz, pe baza experientei si a cunostintelor sale. Cu alte cuvinte, avocatul este un profesionist care va va ajuta sa va rezolvati problema in cel mai eficace mod posibil.

Pentru a va demonstra cele mentionate anterior, in randurile care urmeaza, va voi prezenta cazul unui domn care a ajuns intr-o situatie delicata cu chiriasii dumnealui, din cauza faptului ca nu a apelat din timp la serviciile unui avocat.

Persoana in cauza ne-a contact telefonic, cu o voce evident tulburata, iti puteai da seama foarte usor ca se afla intr-o situatia critica. In urma discutiei telefonice cu unul dintre avocatii nostrii, a reusit sa se calmeze. Ne-a explicat ca are nevoie urgent de intocmirea unui contract de inchiriere cu o firma care urma sa isi desfasoare activitatea pe proprietatea sa.

Chiriasul intocmise un contract pe cont propriu, cu clauze care nu erau favorabile proprietarului imobilului. In plus, contractul urma sa fie semnat in ziua respectiva. Domnul isi dorea urgent un contract care sa ii protejeze interesele, intrucat stia ca, in mod frecvent, in acest tip de afaceri, chiriasul nu respecta termenii contractului de inchiriere. Chiriasul ii predase un contract care nu-l multumea si cauta o cale de iesire, dar, in acelasi timp, nu-si putea permite sa piarda chiriasul, deoarece avea nevoie de venitul din inchiriere. In acest caz particular, a fost necesara intocmirea unui nou contract care sa includa clauze favorabile proprietarului imobilului, tinand cont in acelasi timp si de interesele chiriasului, pentru a evita orice conflict care ar putea duce la incetarea acordului. Proprietarul imobilului ne-a contactat si am reusit sa intocmim un nou contract in timp record, impiedicandu-l sa semneze vechiul contract. In primul rand, clientul nostru voia sa se asigure ca dreptul sau de proprietate nu este afectat, ca isi primeste chiria la data prestabilita, iar in cazul in care doreste incetarea contractului, acesta sa inceteze fara dificultati, cu respectarea unor termene si obligatii din partea ambelor parti. Pentru un avocat intocmirea unui contract de acest tip nu este o sarcina dificila, dar problema a fost reprezentata de faptul ca timpul fizic era limitat.

Cum Credeti Ca A Decurs Aceasta Situatie?

Avocatul a fost nevoit ca in intervalul celor doua ore sa se puna la curent cu toate detaliile cazului si sa intocmeasca un contract fara greseli. In primul rand, a solicitat actele de proprietate, a cerut informatii proprietarului despre activitatea chiriasului. A reusit, in termenul limita, sa trimita contractul, si sa emita factura. Plata s-a efectuat, iar contractul a avut un real succes.

Concluzie

Cuvantul “nu” poate fi cosmetizat, ba chiar transformat la 180 grade cand iti doresti cu adevarat sa obtii ceva. Acesta este doar un exemplu care arata ca serviciile unui avocat nu sunt un moft, ci o necesitate, atunci cand vine vorba de protejarea intereselor dumneavoastra.

Contactati-ne astazi pentru a programa o consultatie juridica!

Dosarul de Pensionare la Limita de Varsta in Romania - Probleme Cu Care Se Confrunta Romanii

In vederea pensionarii la limita de varsta, o persoana trebuie sa intocmeasca un dosar complex, alcatuit dint-un set de documente specifice, solicitate de catre CNPP. La prima vedere pare o cerinta simpla, dar cu toate acestea poate deveni o mare bataie de cap pentru multi români. Procesul de aprobare a dosarului de pensionare poate fi destul de complicat și consumator de timp atunci cand documentele solicitate nu sunt conforme cerintelor Casei de Pensii.

Documente Necesare Intocmirii Sosarului de Pensii

Conform specificatiilor de pe site-ul oficial CNPP sunt necesare doua categorii de documente:

Documente personale:

• Cerere tip (descarcare cerere aici).
• Actele de stare civila ale solicitantului: BI/CI, certificat de naștere și de casatorie.
• Carnetul de munca.
• Carnetul de munca - membrii CAP.
• Carnetul de asigurari sociale a agricultorului.
• Livretul militar.
• Diploma de absolvire a învatamântului superior și adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor și faptul ca acestea au fost urmate la zi.
• Dovada recunoașterii de catre statul român a cursurilor universitare, pentru persoanele care au urmat cursurile unor institutii de învatamânt universitar în strainatate.
• Adeverinta cu cuantumul ajutorului de șomaj pentru cei care au beneficiat de șomaj dupa data de 01.04.2001.
• Documente care atesta beneficiarul Decretului-lege nr. 118/1990 și/sau al Legii recunoștintei fata de eroii-martiri și luptatorii care au contribuit la Revolutia româna din 1989, precum și fata de cei care și-au jertfit viata sau au patimit ca urmare a revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987, cu modificarile și completarile ulterioare.
• Procura speciala pentru mandatar, daca este cazul.

Documente de la angajator:

• Alte acte prevazute de lege privind vechimea în munca sau vechimea în serviciu realizata (adeverinte).
• Alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.
• Adeverinta privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca.
Adeverinta privind conditiile de munca deosebite, speciale și/sau alte conditii (anexa12, anexa13, anexa14).

Dificultati in Aprobarea Dosarului De Pensie la Limita De Varsta

Printre cele mai mari probleme în ceea ce privește dosarul de pensie în România sunt, fara îndoiala, calculul vechimii sau respingerea acestuia. Aceste situatii sunt cauzate de mai multi factori. În majoritatea cazurilor, viata profesionala a unui român la limita de varsta pentru pensionare a inceput înainte de 1990 când tara se afla înca sub regimul comunist. Motiv pentru care multi oameni au documente vechi, care nu sunt conforme cu legislatia în vigoare. Astfel, aprobarea dosarului de pensionare si ulterior, calcularea vechimii în munca, poate fi un proces foarte complicat, care duce adesea la erori.

Caz Concret

Un exemplu concret pentru situatia mai sunt prezentata, apartine unui domn respectabil, ajuns la varsta pensionarii, de meserie agricultor. Domnul in cauza, a lucrat intreaga lui viata profesionala la CAP. Din pacate, dosarul acestuia de pensionare a fost refuzat de catre Casa de Pensii pe motive care nu aveau legatura cu activitatea lui profesionala si vechimea in munca.

Motivul refuzului a fost ca, potrivit legislatii actuale, documentele lui eliberate de CAP nu sunt valabile pentru calcularea vechimii în munca. Mai exact, existau probleme atat ce vizau detinatorul de arhiva, dar si intocmirea documentelor in cauza, acte ce au fost realizate chiar de statul roman. În consecinta, dosarul de pensionare al barbatului a fost refuzat.

Dupa o analiza atenta a dosarului de pensionare al barbatului și dupa ce am discutat îndelung cu el, am reușit sa gasim o solutie care sa-i permita sa beneficieze de drepturile sale de pensie. În acest caz particular, solutia a fost ......

Prin urmare, instanta a achiesat la sustinerile noastre argumentate temeinic si barbatul a obtinut dreptul la pensie, respectiv dreptul de a avea un trai decent, fara lipsuri la batranete.

Acest exemplu arata ca, în ciuda dificultatilor pe care le puteti întâmpina în aprobarea dosarului de pensie, merita întotdeauna cautarea unui ajutor de la profesionisti.

Concluzie

Daca va aflati într-o situatie similara cu cea descrisa mai sus, nu ezitati sa ne contactati. Vom fi bucuroși sa va oferim consultanta juridica gratuita și asistenta în aprobarea dosarului dumneavoastra de pensie.

Un avocat cu experienta poate face toata diferenta atunci când vine vorba de aprobarea dosarului dumneavoastra de pensie. Așadar, nu ezitati sa ne cereti ajutorul atunci cand aveti nevoie.